Celebrity approved

Dít (betaalbare) handtassenmerk wil iedereen

Het gloednieuwe handtassenmerk AUPEN maakt furore in modeland. Amper een jaar na de lancering heeft het label uit Singapore een immense fanbase weten te charmeren, waaronder sterren als Selena Gomez, Taylor Swift en Gabrielle Union. Het mooiste: de tassen zijn verrassend betaalbaar!

In de wereld van modeaccessoires zijn nieuwkomers dagelijkse kost. Toch weten weinig merken de aandacht te vangen zoals AUPEN dat doet. Opgericht door modefotograaf Skye Tan heeft het tassenlabel in no-time de weg gevonden naar de schouders van Hollywood’s finest en fashionista’s overal. En daar zijn goede redenen voor…

Betaalbare luxe

First things first: AUPEN snapt het less is more-principe als geen ander. Op dit moment telt de collectie negen ontwerpen, die stuk voor stuk opvallen door hun minimalistische, functionele maar ook krachtige aanwezigheid. Kenmerkend zijn de sculpturale, asymmetrische lijnen en het rustgevende kleurenpalet – een frisse wind in een zee van schreeuwerige logo’s. 

LEES OOK: HAUTE COUTURE AAN JE POLS

Hoewel je misschien verwacht dat sterren een vermogen spenderen aan hun arm candy, laat AUPEN zien dat het anders kan. Zo haal je de Purpose-tas (favoriet van Hailey Bieber) in huis voor €170,95, terwijl de Nirvana (gespot bij Taylor Swift) geprijsd staat op €322,95. Voor hetzelfde bedrag tikte Kylie Jenner overigens de al net zo populaire Fearless Re-Edition op de kop.

Meer dan mode

En het wordt nog beter. De ateliers van het merk in Singapore en Brooklyn zetten hoog in op ethisch verantwoorde materialen. Elk stuk is vervaardigd uit circulaire, voornamelijk gerecyclede componenten die de goedkeuring hebben van diverse milieuorganisaties. Denk daarbij aan kalfsleer geaccrediteerd door de Leather Working Group.

Tekst Jari Putteman
Fotografie headerfoto Instagram Hailey Bieber